سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با اینورترهای یاسکاوا

خانواده اینورتر یاسکاوا به شما قدرت، استحکام و قابلیت اطمینان می­‌دهد. انتخاب درایو یاسکاوا مزایای زیادی دارد. شما محصولی با طراحی خوب دریافت می­‌کنید که برای ماندگاری ساخته شده است. درایو AC یاسکاوا به شما کنترل دقیق موتور می‌دهد که باعث صرفه جویی در انرژی، هزینه و زمان شما می‌شود. این درایوها سازگار با محیط زیست با آلایندگی کم هستند. عملکرد روان آن‌ها به این معنی است که حداقل هزینه­‌های نگهداری را خواهید داشت. آن­‌ها همچنین برای عملکرد در محیط­‍‌های شدید به اندازه کافی قوی هستند و می­‌توانند در طیف وسیعی از دماهای داخل و خارج عمل کنند. آن را با سر و صدای کم و لرزش کم ترکیب کنید و می­‌دانید که یک محصول برنده دارید. با این حال، حتی بهترین درایوها نیز در نهایت از کار می‌­افتند و اینجاست که ما با خدمات برتر تعمیر درایو یاسکاوا در کنار شما هستیم. البته لازم است در نظر داشته باشید که محصولات نیرونوین دارای یکسال گارانتی هستند که در طول این یکسال حتی اگر درایو شما آسیب ببیند یا آنرا برای شما به صورت رایگان تعمیر می‌کنیم و یا یک درایو رایگان برای شما ارسال خواهیم کرد.

اینورتر چیست؟

یکی از مهمترین تجهیزات در دنیای اتوماسیون صنعتی اینورتر است. به نوعی که می‌توانیم بگوییم تقریبا تمام کارخانجات تولیدی وابسته به حضور اینورترها هستند. البته اینورترها تنها در کارخانجات خلاصه نمی‌شوند. در دنیای امروز می توانیم رد پای آنها را در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، و حتی در لوازم خانگی نیز ببینیم.

اینورتر در معنای عام به عنوان معکوس کننده شناخته می‌شود. یعنی وسیله‌ای که می‌تواند برق AC را به DC و بالعکس تبدیل کند. اما دلیل انجام این کار چیست؟ اگر بخواهیم موتورها را بدون اینورتر راه اندازی کنیم اول از همه اینکه در هنگام راه اندازی جریان بسیار زیادی لازم است که اینورتر این مقدار را تا حد بسیار چشم گیری کاهش می‌دهد. نکته دیگر این است که استارت و استپ موتور بدون اینورتر بسیار شدید است. یک مثال ساده از شروع و توقف نرم در آسانسور است که اینورتر باعث حرکت نرم آن می‌شود.

از سوی دیگر اگر شما بخواهید انرژی را ذخیر کنید تا بعدا نیز بتوانید از آن استفاده کنید لازم است تا برق شهری را به برق مستقیم تبدیل کنید و آنرا ذخیره کنید تا هر زمان که نیاز بود مجددا آن را تبدیل به برق شهری کنید و به موتور برسانید.

حتما با واژه گشتاور آشنا هستید. گشتاور انرژی است که باعث می‌شود تا یک جسم حول یک محور بچرخد. وجود اینورتر باعث می‌گردد تا گشتاور راه اندازی موتور افزایش داشته باشد.