سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا تسمه مسی بهتر است یا تسمه آلومینیومی ؟!

انتخاب کردن مابین تسمه مسی و تسمه آلومینیومی به عوامل مختلفی چون کاربرد بودجه شما و شرایط محیطی که تسمه در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد. در حالت کلی تسمه مسی بهتر است یا تسمه آلومینیومی ؟تفاوت تسمه مسی و تسمه آلومینیومی درچند چیز متفاوت است هر کدام از آنها معایب و هر کدام مزایایی دارند که شما میتوانید بر اساس شرایط خود تسمه‌ها را انتخاب کنید.

با توجه به مزایا و معایب زیر آیا تسمه مسی بهتر است یا تسمه آلومینیومی ؟

اگر شما نیاز به مشاوره جهت راهنمایی برای تفاوت تسمه مسی وتسمه آلمنیومی یا مقایسه تسمه مسی و آلومنیومی را دارید می‌توانید از مشاورین شرکت سرزمین مس کمک بگیرید جهت ارتباط با شماره 02133942500 تماس بگیرید.

مزایای تسمه مسی :

در مقایسه تسمه مسی و آلومنیومی ، تسمه مسی رسانایی بالاتری به نسب آلمینیوم دارد در واقع وجود مس به جای آلومینیوم باعث می‌شود جریان الکتریکی با مقاومت کمتری منتقل شود . این موضوع باعث می‌شود که تسمه مسی برای سیستم‌های ارتینگ که نیاز به انتقال جریان بالایی است مناسب باشد.

مس‌ها به نسب طول عمر بیشتری نسب به آلومینیوم دارند زیرا مس‌ها در برابر خوردگی از آلمنیوم مقاوم‌تر عمل می‌کنند.

مس انعطاف پذیر‌تر از آلومنیوم عمل می‌کند این موضوع به این معنی است که مس را می‌توان خم کرد و شکل داد و این کار برای فلز آلومینیوم به این راحتی نیست . این امر باعث می‌شود که نصب تسمه‌های مسی در چاه ارت آسان‌تر از نسب تسمه آلومینیومی باشد.

تسمه مسی جوشکاری و ماشین کاری راحتی دارد و مقاومت این فلز در برابر جوشکاری و ماشین کاری زیاد نیست.

طول عمر فلز مس بسیار بالاست می‌توان از این فلز بدون نیاز به تعویض سال‌ها استفاده کرد.

به دلیل تنوع تسمه مسی از بابت ابعاد و ضخامت‌های متعدد میتوان از آن برای کاربرد‌های متعدد استفاده کرد.

از تسمه‌های مسی اغلب برای سیستم ارتینگ استفاده می‌شود.

تسمه مسی استحکام کششی و فشاری بالایی دارد.

از معایب مس می‌توان به قیمت گران‌تر آن نسب به آلومینیوم اشاره کرد و البته مس وزن سنگین‌تری در برابر آلومینیوم دارد.

مزایای تسمه آلومینیمی :

  1. آلومنیوم از لحاظ قیمیت ارزان تر از مس است.
  2. وزن آلومنیوم به نسب مس سبکتر است.

از معایب تسمه آلومینیومی می‌توان به رسانایی الکتریکی پایین‌تر آن اشاره کرد در واقع آلومینیوم برای انتقال جریان به سطح مقطع بیشتری در برابر مس نیاز دارد.

همچنین آلمینیوم همانند به مس در برابر خوردگی‌ها مقاوم نیست و پس از مدتی باعث ضرر اقتصادی می‌شود.
از تسمه مسی به جهت سیم کشی برق سیم کشی چاه ارت و لوله کشی استفاده می‌شود و از تسمه‌های مسی بیشتر برای خطوط برق و ساخت و ساز استفاده می‌کنیم.
در هنگام مقایسه تفاوت تسمه مسی و تسمه آلومینیومی بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هادی های آلومینیوم بزرگتر از یک هادی مس است چون در واقع برای عبور جریان الکتریکی در آلمینیوم به سطح مقطع بیشتری نیاز داریم پس در پروژه های بزرگ این امر باعث ضرر می‌شود.
مهمتر از همه این‌ها برای استفاده از آلومینیوم نیاز به دقت بیشتری در نصب داریم چون در نهایت نادرست انجام دادن این موضوع باعث آتش سوزی می‌شود در واقع انبساط و انقباض در آلمینیوم تاثیر‌گذاری بیشتری نسبت به مس دارد در صورتی که این کار تخصصی انجام نشود واتصالات سفت نباشند منجر به آتش سوزی میشود.
همچنین آلومینیوم به اکسیداسیون حساس است و نیاز به نگهداری بیشتری دارد.

با توجه به تمامی نکاتی که گفته شد به نظر شما آیا تسمه مسی بهتر است یا تسمه آلومنیومی؟

در نهایت امر برای خرید ملزومات چاه ارت ساختمان انتخاب بین تسمه مسی و آلومینیومی وابسته به شرایط متفاوت است اما با توجه به تفاوت تسمه مسی و تسمه آلومینیومی انتخاب تسمه مسی عقلانی تر از تسمه آلومینیومی است.

زیرا علاوه بر اینکه در ابعاد بالا هزینه مقرون به صرفه تری از آلومینیوم را دارد مقاومت آن در شرایط‌های متفاوت بیشتر است و سال عمر طولانی‌تری را به شما می‌دهد و انتخاب معمول برای سیستم ارتینگ تسمه مسی است.